https://www.chameleonracks.gr/image/cache/catalog/blog/Phasemation%20PP-200%20Review/phasemationpp200-1170x600.jpg
user image

Phasemation PP-200 Review | TEST ΚΕΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΠΗΝΙΟΥ


OI ΚΕΦΑΛΕΣ MC ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΑΞΙΟΛΑΤΡΕΥΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΘΙΑΖΟΥΝ, ΩΣΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑ. ΜΕ ΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΚΗ PP-200 ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΤΑΧΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΑ.

Η Phasemation ακολουθεί τα γνωστά ιαπωνικά πρότυπα, όπου μια ιστορική εταιρία υψηλής τεχνολογίας -εν προκειμένω η Kyodo Denshi System- αναπτύσσει στους κόλπους της μια καθαρόαιμη high-end μάρκα με εξειδίκευση στον αναλογικό ήχο και τα χωρίς συμβιβασμούς ενισχυτικά, συνήθως με λυχνίες.

Η Kyodo λειτουργεί από το 1970 παράγοντας ειδικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό, μετρητικά όργανα υψηλής ακρίβειας και ηλεκτρονικά αυτοκινήτων.

Τη δεκαετία του ’90 κατασκεύασε για γνωστές high-end εταιρίες (ΟΕΜ) τον πρώτο της μετασχηματιστή step up καθώς και μετατροπείς A/D και D/A. Κατά την πρώτη δεκαετία του 2000 παρουσίασε επίσημα της δική της μάρκα «Phase Tech» με πρώτο προϊόν την κεφαλή κινητού πηνίου P-1 και ακολούθησε το top loading CD transport CT-1 και το πρώτο της phono stage EA-1 με λυχνίες.

Έκτοτε είναι ιδιαίτερα παραγωγική, εμπλουτίζοντας τον στόλο της με μια σειρά από συσκευές για απαιτητικούς ακροατές, καθώς η μητρική εταιρία χωρίστηκε στα δύο για να εμβαθύνει η εξειδίκευση τόσο στον τομέα των ηλεκτρονικών αυτοκινήτου όσο και στα ηχητικά.

Η μάρκα μετονομάστηκε σε Phasemation το 2010, που προέρχεται από τις λέξεις «phase» και «information» και σήμερα διαθέτει μια αρκετά μεγάλη αλλά ελιτίστικη γκάμα με κεφαλές MC, phono stage και step up μετασχηματιστές, προενισχυτές και τελικούς ενισχυτές καθώς και αξεσουάρ για πικάπ.

Το πάθος της Phasemation είναι η απόλυτα σωστή απόδοση της φάσης και, συνεπακόλουθα, του εντοπισμού-εστίασης στην ηχητική σκηνή, στοιχεία που θεωρεί απαραίτητα τόσο για την υψηλή πιστότητα των ήχων που ακούμε όσο και για την ανάπλαση του καλλιτεχνικού συναισθήματος κάθε ηχογράφησης που τελικά νιώθουμε (ή όχι) σε κάθε μας ακρόαση.

Έχοντας εντυπωσιαστεί από τον προσιτό, solid state ενισχυτή phono EA-200 που κάνει ενίσχυση ρεύματος και όχι τάσης, ήρθε η ώρα της αντίστοιχης κεφαλής MC να αφήσει τις εντυπώσεις της.

Είναι η PP-200 που έρχεται κι αυτή σε προσιτή τιμή, μόλις στα χίλια ευρώ, διαθέτοντας υψηλότατες κατασκευαστικές προδιαγραφές και φανερή συγγένεια με τα κορυφαία της μοντέλα.

Ας τη δούμε από κοντά.BLUE BEAUTY Για την εισαγωγική της κεφαλή, η Phasemation επέλεξε να μας εκπλήξει ευχάριστα, χαρίζοντάς της ένα υπέροχο μπλε χρώμα που σπάει τη μονοτονία του μαύρου στην εξαμελή, πλέον, γκάμα των κινητών πηνίων της.

Το εντυπωσιακό αλουμινένιο σώμα της ακολουθεί πιστά τις γραμμές των μεγαλύτερων μοντέλων, ωστόσο διαφοροποιείται στο εμπρός τμήμα, που είναι λοξά κομμένο στην κάτω πλευρά του, αποκαλύπτοντας περισσότερα από το εσωτερικό της, κάτι που η εταιρία αναφέρει ως δομή «νέας γενιάς».

Παρά την προσιτή τιμή, ο εξοπλισμός της είναι premium επιπέδου και απαρτίζεται από μαγνήτες νεοδυμίου, στέλεχος από βόρειο και μικροσκοπική ακίδα line contact ενώ έχει κληρονομήσει και πολλές από τις τεχνικές απόσβεσης της γκάμας, με σκοπό να βελτιώσει τις ικανότητες ανάγνωσης.

Χρησιμοποιεί πηνία από χαλκό 6Ν με πυρήνα pure iron, που παρουσιάζουν πολύ χαμηλή εσωτερική αντίσταση μόλις στα 4Ω και αποδίδει 0,3mV, ενώ η ενδοτικότητα των κινούμενων τμημάτων είναι αρκετά χαμηλή και θα ταιριάξει με βραχίονες μεσαίας και υψηλής μάζας.

Την παραλάβαμε μονταρισμένη στο εντυπωσιακό πικάπ Origin Live Resolution και την πλαισιώσαμε με το phono stage iFi iPhono Black Label.

Ο κατασκευαστής δεν προτείνει κάποιο εύρος τερματισμών για την PP-200 κι εμείς ξεκινήσαμε με τα 330Ω.

Η ιαπωνική κεφαλή έδειξε εξαρχής τις ουδέτερες διαθέσεις της και τη σπουδαία της διαφάνεια, πλησιάζοντας περισσότερο τα πρότυπα ανάλυσης και περιγραφών της αναφοράς μας Lyra Delos, τουλάχιστον σε σχέση με την κινεζική κεφαλή, χωρίς πάντως να φθάσει τον πλούτο της μεσαίας περιοχής και την παρουσία-όγκο εκείνης.

Ωστόσο, αυτό το ελαφρά αυστηρό και στεγνό στυλ στα ηχοχρώματα της μικρής Phasemation δεν ήταν η τελευταία της λέξη, καθώς αποδείχτηκε πως προτιμούσε με σημαντική διαφορά τη συνηθισμένη τιμή των 100Ω. Αφού βάλαμε τα γυαλιά μας για να ρυθμίσουμε εκ νέου τους μικροδιακόπτες του iPhono, πετύχαμε να εισπράξουμε από την PP-200 το καθαρόαιμο, άτρωτο σε κριτική, στυλ ήχου που ακόμη θυμόμαστε από το phono stage της ιαπωνικής εταιρίας.

Οι αρμονικές γέμισαν το φάσμα με πελώρια συχνοτική έκταση και μπορούσες να ακούσεις την ντελικάτη, οργανική, πολύχρωμη πληροφορία να απλώνεται από το βαθύτερο χαμηλό έως πέραν της ακοής μας. Παρόλα αυτά, πουθενά στο φάσμα δεν σημειώθηκε έμφαση ή υποχώρηση και η τονική καμπύλη ήταν μια απέραντη ευθεία, χωρίς ίχνος επιτήδευσης και υπογραφής υλικών.

Αυτό απεικονίζεται γλαφυρά στην ηχητική σκηνή, που είναι εξαιρετικά ισορροπημένη στις τρεις διαστάσεις σαν κορυφαίο ψηφιακό, ωστόσο με μια ακλόνητη και ολογραφική εστίαση που επιτρέπει στον ακροατή να παρακολουθήσει κάθε όργανο ξεχωριστά ή να «χαλαρώσει» και να απολαύσει την ολότητα της ηχογράφησης, με μια απαράμιλλη ροή που δεν αφήνει πουθενά κενά ή ασυνέχειες.

Πράγματι, λοιπόν, η PP-200 ανταποκρίνεται στις δηλώσεις του κατασκευαστή, καθώς διαθέτει κορυφαία ακρίβεια που δίνει μουσικούς καρπούς γευστικότατους και γνήσιους, χωρίς ευφωνικές παρεκτροπές ή ανεπάρκειες περιγραφής, χωρίς ποτέ να γίνεται δηλαδή χρωματισμένη ή στεγνή και υπεραναλυτική.

Ίσως ό,τι καλύτερο σε κινητό πηνίο στα χίλια ευρώ!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΥΠΟΣ: Κεφαλή κινητού πηνίου

ΣΤΕΛΕΧΟΣ/ΑΚΙΔΑ: boron/line contact 3×30μm

ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ: νεοδύμιο/pure iron

ΤΑΣΗ ΕΞΟΔΟΥ: 0,3mV@1KHz

ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΚΑΝΑΛΙΩΝ: 25dB@1KHz

ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ: 10Hz-30KHz

ΕΝΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ: 8,5μm/mN

ΕΣΩΤ. ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: 4Ω

ΜΑΖΑ: 10,5 γρ., σώμα αλουμινίου

ΒΑΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ: 1,7-2,0 γρ.


Δειτε το προιον εδω Link