https://www.chameleonracks.gr/image/cache/catalog/blog/Mark%20baker%20Origin%20Live%20/Mark_Baker_Cover-1536x1072-1170x600.jpeg
user image

Mark baker Origin Live μια συνεντευξη στην Eligo Audio culture


Σε μια περίοδο που η αγορά βινυλίου βρισκόταν σε σοβαρή πτώση, η απόφαση του Mark Bakers να αναπτύξει πικάπ ήταν θέμα αρχής και κρίσης.

Η αρχή ήταν ότι ήθελε να προσφέρει την απόλυτη ποιότητα αναπαραγωγής μουσικής, ανεξάρτητα από την ευκολία, την αγορά ή την ομαδική σκέψη.

Αυτή η συνέντευξη είναι ΠΡΕΠΕΙ να διαβαστεί για κάθε λάτρη του βινυλίου και της μουσικής.

Προέρχεσαι από ναυπηγικό υπόβαθρο και σπούδασες Ναυτική Αρχιτεκτονική! Υπάρχουν πλεονεκτήματα αυτού του ιστορικού για τη δημιουργία μιας εταιρείας όπως η Origin Live;

Ναι, είμαι πολύ ευγνώμων για την προηγούμενη καριέρα μου.

Πέρασα τα πρώτα μου 10 χρόνια στη Vosper Thornycroft, μια εταιρεία ναυπήγησης πολεμικών πλοίων 5000 υπαλλήλων που κατασκεύαζε φρεγάτες και ναρκαλιευτικά.

Η κατασκευή ενός πλοίου είναι σαν να χτίζεις μια πλωτή πόλη και περιλαμβάνει μια απίστευτη σειρά από διαφορετικούς κλάδους – από την κατεργασία τεράστιων άξονων έλικας μέχρι τα πτερύγια στροβίλου, τη δομή του κύτους, τις ηλεκτρικές καλωδιώσεις και τα έπιπλα – αυτή είναι μόνο η αρχή μιας ατελείωτης λίστας.

Τα πολεμικά πλοία είναι ακόμη πιο περίπλοκα από τα κρουαζιερόπλοια ή τα φορτηγά πλοία, καθώς πρέπει να περιλαμβάνουν οπλικά συστήματα και να έχουν την ικανότητα να αντέχουν σε πυρηνικές, χημικές και βιολογικές επιθέσεις.

Τα ναρκαλιευτικά πρέπει επίσης να αντέχουν τα τεράστια κρουστικά κύματα από υποβρύχιες εκρήξεις.

Τα πρώτα 4 χρόνια μου στην εταιρεία πέρασα στο τμήμα μηχανικών παραγωγής, όπου υπηρέτησα ως μηχανικός ανάπτυξης για ναρκαλιευτικά κατηγορίας Hunt, συμπεριλαμβανομένου του πρώτου στην κατηγορία, HMS Brecon.

Αυτά τα πλοία έπρεπε να είναι εντελώς μη μαγνητικά για να αποφευχθεί η εκτόξευση ναρκών.

Κατασκευάστηκαν λοιπόν από υαλοβάμβακα και μη μαγνητικά μέταλλα.

Νομίζω ότι η Vospers με απασχόλησε εν μέρει επειδή ο πατέρας μου διηύθυνε μια πολύ επιτυχημένη εταιρεία κατασκευής σκαφών από υαλοβάμβακα που απασχολούσε 60 άτομα.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής μου, περνούσα τις καλοκαιρινές διακοπές βοηθώντας στην κατασκευή αγωνιστικών λέμβων από υαλοβάμβακα στα εργοστάσια.

Αξίζει να αναφέρω ότι επίσης αγωνιζόμουν με σκάφη Fathers μου σε στόλους έως 150 σκαφών στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα.

Η ανταγωνιστική ιστιοπλοΐα περιλαμβάνει προσεκτική προσοχή στον συντονισμό σκαφών, μεταξύ πολλών άλλων πραγμάτων, και αυτό μπορεί να γίνει αρκετά τεχνικό.

Αυτό ενθάρρυνε μέσα μου μια φυσική νοοτροπία προς τη συνεχή καινοτομία και βελτίωση, η οποία είναι θεμελιώδης στο σχεδιασμό προϊόντων.

Μου έδωσε επίσης ένα πρώιμο ενδιαφέρον για διαφορετικές συμπεριφορές κυμάτων.

Κατά τη διάρκεια του χρόνου μου στη μηχανική παραγωγής στη Vospers, έμαθα πολλά για το σχεδιασμό και ξεκίνησα μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στις μεθόδους κατασκευής.

Αυτά περιελάμβαναν έργα όπως επανασχεδιασμό των πηδαλίων και της χοάνης για να γίνει ευκολότερη η κατασκευή τους.

Ήταν επίσης μια εξαιρετική εισαγωγή στο πώς οι άνθρωποι μπορεί μερικές φορές να είναι πολύ πεισματάρηδες στις απόψεις τους.

Η εφαρμογή της αλλαγής δεν ήταν πάντα εύκολη σε συνομηλίκους που ήταν πολύ πιο έμπειροι και μεγαλύτεροι από εμένα.

Αυτό το πρόβλημα δεν διαφέρει στον κόσμο του Hi-Fi και η αποδοχή νέων ιδεών μπορεί να είναι δύσκολη.

Ένα γεγονός, συγκεκριμένα, συνέβη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το οποίο αποδείχθηκε ότι ήταν το κλειδί για το ξεκλείδωμα πολλών προβλημάτων στο σχεδιασμό δομών Hi-Fi.

Προσπαθούσαμε να πείσουμε το Υπουργείο Άμυνας να εγκρίνει μια αλλαγή σχεδιασμού για τα καταστρώματα του Minesweeper - μακριά από μια κατασκευή με ραβδώσεις σε ένα πάνελ σάντουιτς.

Ανησυχούσαν για την αποκόλληση κάτω από το σοκ και κανόνισαν δεόντως να παρακολουθήσουμε μια επίδειξη ενός πραγματικού πλοίου που ανατινάχθηκε από μια υποβρύχια νάρκη.

Κάμερες υψηλής ταχύτητας εγκαταστάθηκαν σε διαμερίσματα μέσα στο πλοίο για να καταγράψουν όλο το συμβάν με μεγάλη λεπτομέρεια.

Ήταν μια συναρπαστική και συναρπαστική εμπειρία.

Παρακολουθήσαμε την τεράστια έκρηξη να εκτοξεύει σύννεφα νερού στις πλευρές του πλοίου.

Πολύ λυπηρό που το είδαμε να βυθίζεται, αλλά λίγο αργότερα, παρακολουθήσαμε ταινίες αργής κίνησης για το τι συνέβη μέσα στο πλοίο.

Ήταν εκπληκτικό να παρατηρείς τους χαλύβδινους τοίχους (διαφράγματα) να κυματίζουν σαν χορδές κιθάρας.

Ο κυματισμός ήταν τόσο γρήγορος και τόσο καταστροφικός που οτιδήποτε συνδεόταν με τους τοίχους εκτινάχτηκε με ταχύτητες 400 mph.

Αυτό περιελάμβανε συγκολλημένα χαλύβδινα στηρίγματα και βιδωτά ντουλάπια κ.λπ.

Αυτό δημιούργησε ένα διαμέρισμα γεμάτο σκάγια που θα σκότωνε οποιονδήποτε μέσα.

Η εικόνα του τι συμβαίνει σε δομές σε μεγάλη κλίμακα που δονούνται δεν με άφησε ποτέ και βοηθά τόσο πολύ στην οπτικοποίηση του τι συμβαίνει όταν δονούνται πολύ μικρότερες δομές.

Φυσικά, η δόνηση είναι κρίσιμης σημασίας για το σχεδιασμό πολλών στοιχείων Hi-Fi και μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτό το ζήτημα μόνο αφού πειστείτε ότι υπάρχει και πώς λειτουργεί.

Δεν είμαι σίγουρος ότι πολλοί σχεδιαστές δίνουν πραγματικά σοβαρή σημασία στους δομικούς κραδασμούς επειδή είναι τόσο μικροσκοπικοί και απαιτούν πολλή φαντασία.

Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν πάντα πόσο μικρά είναι τα επίπεδα σήματος από μια κασέτα phono και τα τεράστια επίπεδα ενίσχυσης που απαιτούνται πριν το σήμα φτάσει στα ηχεία.

Είναι η τεράστια κλίμακα ενίσχυσης που κάνει σημαντικά τα πολύ μικρά επίπεδα δόνησης επειδή το ηλεκτρικό σήμα που δημιουργείται από τη δόνηση της κασέτας μεγεθύνεται περίπου 8000 φορές μέχρι να φτάσει στα ηχεία σας.

Ήρθε ένα σημείο στην καριέρα μου όταν η ναυπηγική στο Ηνωμένο Βασίλειο εισήλθε σε μια εποχή σοβαρών δυσκολιών για διάφορους λόγους.

Για να προσπαθήσουν να σώσουν τη βιομηχανία, οι Βρετανοί ναυπηγοί έφεραν μια ομάδα από τους καλύτερους συμβούλους ναυπηγικής στον κόσμο.

Αυτοί ήταν οι ειδικοί που είχαν αναπτύξει τα κορεατικά ναυπηγεία, τα οποία ηγούνταν στον κόσμο εκείνη την εποχή.

Τα κορεατικά ναυπηγεία λειτουργούσαν με σύγχρονες ιαπωνικές τεχνικές παραγωγής, τόσο σε εξοπλισμό όσο και σε μεθόδους κατασκευής.

Μου ανατέθηκε σε αυτήν την ομάδα και βίωσα φανταστική έκθεση σε μερικά από τα καλύτερα μυαλά του κλάδου.

Αυτή η εμπειρία περιελάμβανε εργασία για την εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων κατασκευής και προηγμένων συστημάτων ελέγχου υλικών σε πολλά άλλα ναυπηγεία.

Αυτό, με τη σειρά του, βοήθησε πάρα πολύ στις εργοστασιακές πρακτικές της Origin Lives και μας βοηθά να παράγουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ένα κλάσμα της κανονικής τιμής.

Πότε ξεκινήσατε το Origin Live; Ξεκινήσατε με τροποποιήσεις του βραχίονα.


Πότε ξεκινήσατε να παράγετε τα δικά σας πικάπ και όπλα;

1986: Η εταιρεία ιδρύθηκε και ονομάστηκε Cable Design.

Το πρώτο προϊόν είναι το καλώδιο στερεού πυρήνα, το πρώτο του τύπου του ειδικά σχεδιασμένο για εφαρμογές hi-fi.

1987: Παρουσιάσαμε βάσεις Hi-Fi, για πικάπ και ηχεία, και το όνομα της εταιρείας άλλαξε σε Origin Live για να συμπεριλάβει οτιδήποτε σχετίζεται με το hi-fi – είναι συντομογραφία για το «ακούγοντας την αρχική πηγή όπως παίζεται ζωντανά».

1989: Η πλατφόρμα Skyline κερδίζει το πρώτο σημαντικό βραβείο για την εταιρεία, από το περιοδικό Hi-Fi Review.

1990: Οι βάσεις ηχείων Origin Live κερδίζουν ομαδικό τεστ Hi-Fi Choice, ξεπερνώντας δεκαεννέα άλλες μάρκες.

1991: Ξεκινά η παραγωγή πικάπ. Τα τροποποιημένα τονικά όπλα Rega παράγονται για την Avondale Audio. Οι βραβευμένοι ενισχυτές συναρμολογήθηκαν για τα εργαστήρια Kelvin.

1993: Ξεκίνησε η υπηρεσία τροποποίησης όπλων Origin Live Rega για το κοινό. Επίσης, προσφέρθηκε κιτ αναβάθμισης μοτέρ πικάπ DC.

1995: Κυκλοφορεί η σειρά ηχείων Origin Live με βάση στήριξης και επιδαπέδιας τοποθέτησης, συμπεριλαμβανομένων των Sovereign, Resolution, OL1, OL1A, OL2 & OL2A2002.

Το Silver Tonearm MK1 κυκλοφόρησε και χαιρετίστηκε ως «το καλύτερο χέρι που ακούστηκε ποτέ» και «σχέδιο της δεκαετίας» από την Hi-Fi World. 2004: Τα πικάπ και τα tonearms της Origin Live άρχισαν να κερδίζουν μεγάλα βραβεία περιοδικών και τα υπόλοιπα, όπως λένε, είναι ιστορία.

Το Motto of Origin Live είναι να αναπαράγει μουσική όπως παίζεται αρχικά ζωντανά. Αυτός ήταν ο στόχος σας από την αρχή;

Πάντα πίστευα ότι ο στόχος του Hi-Fi πρέπει να είναι η αναπαραγωγή της μουσικής ακριβώς όπως παιζόταν αρχικά.

Ωστόσο, αυτή η άποψη δεν είναι καθολική, και ορισμένοι κατασκευαστές στοχεύουν να παράγουν ένα συγκεκριμένο είδος προοπτικής για τη μουσική.

Αυτό μπορεί να είναι για να τραβήξετε τις λεπτομέρειες στη μουσική ή να την κάνετε να ακούγεται απαράδεκτη και εύχρηστη, σιδερώνοντας οτιδήποτε μπορεί να ακούγεται τρομακτικό.

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές αυτών των θεμάτων.

Ορισμένοι κριτικοί έχουν πει από τους εκδότες τους να μην συγκρίνουν την αναπαραγόμενη μουσική με τη ζωντανή μουσική στα γραπτά τους.

Αυτό μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά επιτρέπει σε όλα να έχουν ισχύ και μπορεί να είναι ένας λόγος που όλα τα προϊόντα σήμερα λαμβάνουν ευνοϊκή κριτική.

Άλλωστε, από τη στιγμή που δεν υπάρχει σημείο αναφοράς, είναι απλώς θέμα προσωπικού γούστου.

Ένας άλλος λόγος για να μην αναφερόμαστε στον ζωντανό ήχο είναι ότι μπορεί να σημαίνει αρκετά διαφορετικά πράγματα, από μια μπάντα σε μια παμπ, ένα ρεσιτάλ πιάνου σε ένα μικρό δωμάτιο ή μια πλήρη ορχήστρα.

Δεν ακούγονται τέλεια όλες οι ζωντανές μουσικές.

Πολλές «ζωντανές» εκδηλώσεις περιλαμβάνουν μικρόφωνα, ενισχυτές και ηχεία, τα οποία εισάγουν τη δική τους υποβάθμιση στον ήχο.

Ορισμένες συναυλίες και μικρότερες εκδηλώσεις μπορεί να είναι απαλλαγμένες από αυτό το πρόβλημα και επομένως προσφέρουν την πιο αγνή μορφή αναφοράς.

Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον ότι οι ζωντανές εκδηλώσεις συχνά έχουν ζωή και ζωντάνια, κάτι που λείπει από πολλά συστήματα Hi-Fi.

Το βάζω κάτω στην αυξημένη δυναμική που είναι διαθέσιμη μόλις απαλλαγείτε από τα στάδια εγγραφής και αναπαραγωγής που είναι απαραίτητα για Συστήματα Hi-Fi.

Ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τη μουσική είναι ένα μεγάλο θέμα και το καλύπτουμε στο άρθρο μας «Οι 3 πυλώνες της εξαιρετικής ποιότητας ήχου».


Στην ουσία, οι άνθρωποι τείνουν να έχουν μια κλίση είτε προς τη δυναμική είτε την τονικότητα ή τη σαφήνεια στον τρόπο που ακούν μουσική.

Αν αναπαραχθούν καλά και οι 3 αυτές πτυχές, μεγιστοποιεί την ευχαρίστηση της μουσικής για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων.

Είναι λίγο σαν ένα καλό βιβλίο ή ταινία συνήθως περιλαμβάνει ενθουσιασμό, ρομαντισμό και ενδιαφέρον.

Όταν μιλάμε για την αναπαραγωγή του αρχικού ήχου, μιλάμε για την αναδημιουργία ενός ήχου που είναι τόσο καθαρός, τόσο σαγηνευτικός και τόσο συναρπαστικός όσο το να βρίσκεσαι μπροστά σε μια μεγάλη ζωντανή μπάντα με κλειστά μάτια. Θέλουμε να νιώθετε ότι ο καλλιτέχνης της ηχογράφησης βρίσκεται στο δωμάτιο μαζί σας, παίζοντας το κομμάτι που έφτασε στον δίσκο.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Origin Live Turntables-Tonearms σε σύγκριση με άλλες μάρκες;

Γιατί τα καταστρώματα OL ανταγωνίζονται τα καταστρώματα πολύ υψηλότερων τιμών; Όπως ανέφερα νωρίτερα, πιστεύουμε ότι ένα πραγματικά εξαιρετικό προϊόν θα είναι ισχυρό σε δυναμική, σαφήνεια και τονικότητα.

Έτσι προσπαθούμε να επιτύχουμε αυτά τα χαρακτηριστικά σε όλα τα σχέδιά μας.

Η εξισορρόπηση αντικρουόμενων λύσεων απαιτεί κρίση με βάση την καλή ακουστική ικανότητα.

Υπάρχει μια συνεχής ροή δύσκολων αποφάσεων που οδηγούν στη λήψη ενός υπέροχου προϊόντος.

Για να δώσουμε ένα υπεραπλουστευμένο παράδειγμα, μια μεταλλική πιατέλα μπορεί να έχει μεγάλη δυναμική, αλλά τονικά θα κουδουνίσει και θα διαταράξει τη σωστή τονική ισορροπία και διαύγεια, εκτός εάν ελέγχεται.

Εάν ένας σχεδιαστής δεν έχει σχεδόν τέλεια ακοή, η ελαττωματική τονικότητα δεν θα τον ενοχλήσει.

Αν σκεφτεί κανείς ότι μόνο ένας στους εκατό ανθρώπους έχει τέλεια ακοή και ένας στους εκατό είναι κωφός, τότε είναι εύκολο να κατανοήσουμε ότι δεν πρόκειται όλοι να παράγουν ένα τονικά σωστό προϊόν.

Το σημαντικότερο είναι ότι στο Origin Live, πραγματοποιούμε δοκιμές ακρόασης για σχεδόν κάθε αλλαγή προϊόντος που κάνουμε, από υλικά μέχρι το σφίξιμο των βιδών.

Μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις στο δωμάτιο, αλλά μόλις συμφωνήσουμε όλοι για μια δοκιμή, η ανάπτυξη συνήθως τίθεται σε παραγωγή.

Δεν στοχεύουμε σε ένα συγκεκριμένο τίμημα.

Στοχεύουμε σε ένα συγκεκριμένο πρότυπο.

Όταν μπορούμε, προσπαθούμε να κάνουμε βελτιώσεις σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα προϊόντα μας.

Τέσσερις από τους σχεδιαστές στο Origin Live έχουν παίξει ένα μουσικό όργανο σε μπάντες και είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στον τόνο.

Αυτός είναι ένας λόγος που οι επαγγελματίες μουσικοί αγαπούν τα προϊόντα μας.

Οι μουσικοί είναι μια ομάδα ανθρώπων που είναι πολύ συντονισμένοι στην ακρίβεια του τόνου και του τόνου.

Εν ολίγοις, τα προϊόντα μας ανταγωνίζονται αυτά που βρίσκονται σε πολύ υψηλότερες τιμές, επειδή έχουμε την αίσθηση του πώς πρέπει να ακούγονται ζωντανά διαφορετικές φωνές και όργανα και εργαζόμαστε σκληρά για να βρούμε λύσεις για άλυτα προβλήματα.

Αυτό δεν περιλαμβάνει πάντα τη χρήση των πιο ακριβών υλικών, αλλά απαιτεί πολλή έρευνα, πειραματισμό και ανάπτυξη.

Ποιο είναι το πιο σημαντικό, το πικάπ ή το Tonearm; Οι νέοι πελάτες του Hi-Fi τείνουν να υποτιμούν τη σημασία των tonearms και ξοδεύουν πολύ περισσότερα χρήματα σε πικάπ παρά σε Tonearms, ποια είναι η ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο μερών;

Οι απόψεις τείνουν να βασίζονται σε προσωπική εμπειρία και αντιλήψεις.

Μέχρι να συνειδητοποιήσετε τη σημασία της μικροδόνησης, είναι εύκολο να αντιληφθείτε ότι υπάρχει ένας βραχίονας μόνο για να κρατά το φυσίγγιο, οπότε γιατί να είναι σημαντικό;

Σε συνδυασμό με αυτό είναι το πρόβλημα ότι τόσοι πολλοί βραχίονες έχουν σοβαρά ελαττώματα και συχνά έχουν πολύ παρόμοια σχεδίαση.

Έτσι, μέχρι να ακουστεί ένας πολύ καλύτερος βραχίονας, είναι εύκολο να υποθέσουμε ότι τα πικάπ κάνουν μεγαλύτερη διαφορά.

Ωστόσο, στη γκάμα των προϊόντων μας, συμβουλεύουμε ότι για να επιτύχετε την καλύτερη απόδοση επένδυσης, ένας καλός κανόνας που πρέπει να ακολουθήσετε είναι:

28% Πικάπ

28% Tonearm

28% Phono Stage

Φυσίγγιο 16%.


Υπάρχουν πολύ περισσότερες μάρκες πικάπ στην αγορά από ό,τι πριν από 20 χρόνια.

Βλέπετε μεγάλες βελτιώσεις στα πικάπ τα τελευταία χρόνια;

Έχουν σημειωθεί πολύ σημαντικές βελτιώσεις στα πικάπ τα τελευταία 20 χρόνια, και αυτές έχουν γίνει συχνά από μικρότερες εταιρείες που έχουν δεσμευτεί να αναπτύξουν πικάπ και όπλα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Με την πρόσφατη έκρηξη στις πωλήσεις βινυλίου, είναι περίεργο, αλλά δεν προκαλεί έκπληξη πόσες γνωστές εταιρείες Hi-Fi που δεν έχουν κατασκευάσει ποτέ πικάπ, κυκλοφορούν τώρα υπερβολικά ακριβά, εγγενώς ελαττωματικά σχέδια.

Για ορισμένες εταιρείες, η ζήτηση να κυκλοφορήσουν ένα προϊόν που μπορεί να πιάσει το κύμα της αναγέννησης του βινυλίου έχει αντικαταστήσει τον χρόνο έρευνας και ανάπτυξης που απαιτείται για να κατασκευαστεί ένα προϊόν που παράγει ήχο αντάξιο της τιμής του.

Πολλά παλαιότερα πικάπ εξακολουθούν να έχουν καλύτερη απόδοση από τις νέες αφίξεις, απλώς και μόνο επειδή σχεδιάστηκαν καλύτερα.

Για να μάθετε πώς όχι μόνο να αναπαράγετε αλλά και να χτίζετε πάνω σε αυτά τα σχέδια απαιτεί χρόνο, διάκριση και αφοσίωση.

Τα σχέδια Copycat σε ανανεωμένες μοντέρνες συσκευασίες βρίσκουν επιτυχία για πολλούς λόγους, αλλά αν θέλετε εξαιρετική ποιότητα ήχου, να είστε προσεκτικοί να κάνετε οντισιόν για τον εαυτό σας όπου είναι δυνατόν.

Το να ακούτε μόνοι σας είναι πραγματικά η ουσία, καθώς οι περισσότερες τεχνικές προδιαγραφές και φιλοσοφίες σχεδίασης θα σας πουν πολύ λίγα για το πώς ακούγεται πραγματικά ένα πικάπ.

Πολλά High-End decks τείνουν να παίζουν καλά μόνο σούπερ ακουστικόφιλα βινύλια, δεν συγχωρούν μια μέτρια ηχογράφηση ή πάτημα.

Μια καλή τράπουλα πρέπει να παίζει καλά όλους τους δίσκους οποιουδήποτε είδους μουσικής;

Συμβαίνει αυτό σε όλη τη γκάμα προϊόντων Origin Live;

Έχω διαβάσει αυτό το σχόλιο συχνά σε περιοδικά Hi-Fi και το βλέπω περισσότερο ως ένα κωδικοποιημένο μήνυμα, ίσως λέγοντας κάτι σαν, "Αυτό το προϊόν κάνει ορισμένα πράγματα εξαιρετικά καλά, αλλά σκοντάφτει σε ορισμένες πτυχές σε μια εγγραφή".

Πιστεύω ότι αν ένα προϊόν δεν συγχωρεί με ορισμένες εγγραφές, τότε κάτι δεν πάει καλά με το προϊόν ή το σύστημα.

Διαπιστώνουμε ότι ένας καλύτερος σχεδιασμός βελτιώνει τον ήχο όλων των δίσκων, και έτσι αυτό το πρόβλημα της «μη συγχώρεσης» έχει να κάνει περισσότερο με την εμφάνιση των δυσάρεστων στη σχεδίαση του συστήματος.

Συγκεκριμένα, σε μια πρόσφατη ανασκόπηση του κορυφαίου πικάπ μας Sovereign, ο κριτικός σχολίασε ότι αυτό που θεωρούσε τρομερή ηχογράφηση, είχε νόημα για πρώτη φορά όταν έπαιξε στο Sovereign πικάπ μας και ακουγόταν υπέροχο.

Ξεκινήσατε την εταιρεία σε μια περίοδο που η αγορά βινυλίου βρισκόταν σε σοβαρή πτώση.

Είχατε ένα όραμα ότι αυτό πρόκειται να αλλάξει;

Πιστεύετε ότι η αναβίωση και το νέο ενδιαφέρον για το βινύλιο θα συνεχιστεί, ενώ η νέα γενιά ακούει μουσική στο streaming;

Δεν είχα ιδέα ότι θα υπήρχε μια αναβίωση στο βινύλιο. Η απόφασή μας να αναπτύξουμε πικάπ ήταν θέμα αρχής και κρίσης.

Η αρχή ήταν ότι θέλαμε να προσφέρουμε την απόλυτη ποιότητα αναπαραγωγής μουσικής, ανεξάρτητα από την ευκολία, την αγορά ή την ομαδική σκέψη.

Εάν εμφανιζόταν κάτι πραγματικά καλύτερο, τότε τα πικάπ θα ίσχυαν μόνο για τη νοσταλγία και την ικανότητά τους να αναπαράγουν τίτλους βινυλίου που δεν είναι διαθέσιμοι σε ψηφιακό.

Πίσω στην εποχή, το CD κέρδιζε δημοτικότητα και συνέτριβε την αγορά των πικάπ. Υπήρχαν πολλοί που εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους σχετικά με την ποιότητα του ήχου CD.

Οι οπαδοί της ψηφιακής τεχνολογίας απέρριψαν αυτές τις ανησυχίες και προέβλεψαν ότι η ποιότητα των CD σύντομα θα βελτιωνόταν και θα ακύρωνε αυτές τις ανησυχίες.

Αυτό ήταν ένα μεγάλο επιχείρημα μάρκετινγκ και πολλοί κατασκευαστές πικάπ το πίστεψαν και τα παράτησαν.

Εδώ ήταν θέμα κρίσης η απόφασή μας να συνεχίσουμε με το βινύλιο.

Είχα ακούσει τόσους υπερβολικούς ισχυρισμούς και παραπληροφόρηση σχετικά με το μέσο CD που δεν εμπιστευόμουν αυτά που λέγονταν.

Υπάρχουν ισχυρά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στα τεχνικά επιχειρήματα γύρω από τη συζήτηση αναλογικής και ψηφιακής.

Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον ότι ο Michael Fremer λέει ότι οι ψηφιακοί σχεδιαστές στη Silicon Valley σχεδιάζουν τώρα πικάπ επειδή αναγνωρίζουν την τεράστια πολυπλοκότητα και τα ζητήματα που εμπλέκονται στην ψηφιακή αναπαραγωγή.

Το streaming αποτελεί την ίδια απειλή για το βινύλιο που αποτελούσε το CD πριν από πολλά χρόνια.

Ναι, είναι βολικό, χαμηλό κόστος και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανώτερο από πικάπ κακής ποιότητας.

Ωστόσο, όσον αφορά την απόλυτη ποιότητα ήχου, υπάρχει κάτι πολύ ιδιαίτερο στην αναπαραγωγή βινυλίου υψηλής ποιότητας.

Οι λόγοι για αυτό δεν είναι ξεκάθαροι σε ορισμένους και έχουν προκαλέσει πολύ έντονες συζητήσεις στα φόρουμ του Διαδικτύου.

Συμπερασματικά, υπάρχουν πολλοί που αναγνωρίζουν τις μοναδικές αρετές του αναλογικού ήχου και που θα συνεχίσουν με αυτό το μέσο στην ομίχλη του χρόνου.

Βλέπω το Digital και το Vinyl να συνυπάρχουν.

Το ψηφιακό είναι φθηνό και βολικό, αλλά για σοβαρή ακρόαση, πολλοί κάνουν το βινύλιο το μέσο της επιλογής τους λόγω της εξαιρετικής απεικόνισης και του φυσικού ήχου του.

Ποιο μέρος του ηχοσυστήματος πρέπει να αγοράσουμε πρώτα; Η σημασία της ουδετερότητας.

Αυτό μοιάζει πραγματικά με την ερώτηση, «ποιο ήρθε πρώτο, το κοτόπουλο ή το αυγό;

Η δυσκολία είναι ότι κατά την επιλογή στοιχείων ήχου, πρέπει να χρησιμοποιήσετε άλλα στοιχεία για να τα χρησιμοποιήσετε σε οποιαδήποτε αξιολόγηση.

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να δοκιμάσουμε μόνο ένα προϊόν στο κενό.

Για να ελέγξετε καλά ένα στοιχείο ήχου, τα άλλα στοιχεία του συστήματος πρέπει να είναι τονικά ουδέτερα.

Εάν αυτό δεν συμβαίνει, τότε μπορείτε να καταλήξετε να επιλέξετε εξαρτήματα που αντισταθμίζουν τα ελαττώματα των κακώς επιλεγμένων στοιχείων που υπάρχουν ήδη στο σύστημα.

Για παράδειγμα, αποκτάτε ένα σετ ηχείων με πολύ φωτεινό ήχο με υπερβολικά πρίμα.

Για να τιθασεύσετε τα πράγματα, θα παρασυρθείτε στην επιλογή άλλων εξαρτημάτων με πολύ θαμπό ήχο και υπερβολικά μπάσα.

Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι αυτά τα μη ουδέτερα στοιχεία έχουν συνήθως πολλαπλά ελαττώματα εκτός από τα πιο προφανή, και αυτό τελικά θα αποδειχθεί αδύνατο να διορθωθεί.

Ακολουθία επιλογής.

Το να κάνετε καλές επιλογές στο Hi-Fi είναι ένα τεράστιο και σημαντικό θέμα, επομένως έχουμε γράψει εκτενή άρθρα για το πώς να το κάνετε αυτό και να αποφύγετε κοινές παγίδες.

Η ακόλουθη συμβουλή είναι μια υπεραπλουστευμένη περίληψη της σειράς επιλογής.

Για συντομία, έχω αποκλείσει τη συζήτηση σχετικά με τις πολλές επιλογές που αφορούν τις επιλογές συστήματος.

Για να κρίνετε οτιδήποτε, χρειάζεστε μια πηγή, έναν ενισχυτή και ένα ζευγάρι ηχεία συν καλώδια.

Οι συσκευές αναπαραγωγής CD και οι ψηφιακές πηγές τείνουν να είναι σχετικά ουδέτερες, επομένως ένα από αυτά θα πρέπει να είναι το πρώτο στοιχείο που αποκτάτε.

Στη συνέχεια θα συνιστούσα να επιλέξετε έναν ενισχυτή (ιδανικά χωρίς ενσωματωμένο phono stage) ελέγχοντας διάφορους ενισχυτές που παίζουν μέσω ενός δημοφιλούς ηχείου με γνωστή ουδετερότητα.

Αφού επιλέξετε τον ενισχυτή σας, προχωρήστε σε οντισιόν σε μια σειρά ηχείων και κάντε αυτά το επόμενο απόκτημά σας.

Τα καλώδια έχουν εκπληκτική επιρροή, επομένως δοκιμάστε μερικά στο συνδυασμό ηχείων/ενισχυτή σας.

Βεβαιωθείτε ότι συγκρίνετε τύπους στριφτών και παράλληλων (αλτήρα).

Τα καλώδια ηχείων τείνουν να αποδίδουν πιο μεταβλητά και απρόβλεπτα αποτελέσματα από τα καλώδια διασύνδεσης, επομένως αξίζει να εστιάσετε περισσότερο σε αυτά.

Για να παίξετε βινύλιο, χρειάζεστε πικάπ, Tonearm, cartridge και phono stage (αν δεν περιλαμβάνονται στον ενισχυτή σας).

Σε ένα σύστημα που βασίζεται σε βινύλιο, το phono stage είναι πολύ πιο σημαντικό από τον ενισχυτή και είναι κρίσιμο επειδή η ποιότητά του συνδέεται άμεσα με το πόσο καλά θα ακούτε τι προέρχεται από τη μελλοντική σας πηγή βινυλίου.

Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να αποκτήσετε ένα phono stage υψηλής ποιότητας πριν επιλέξετε το πικάπ/τον βραχίονα/φυσίγγιο.

Χωρίς ένα καλό phono stage, τα πικάπ μπορεί να ακούγονται πολύ παρόμοια και μπορεί να είναι δύσκολο να ακούσουμε τις τεράστιες διαφορές απόδοσης μεταξύ των καταστρωμάτων.

Τώρα που έχετε επιλέξει ένα εξαιρετικό σύστημα downstream, είστε έτοιμοι να επιλέξετε πικάπ/τονοβραχίονα/φυσίγγιο – με την προαναφερθείσα σειρά.

Tags: