https://www.chameleonracks.gr/image/cache/catalog/blog/P200-C200/audio-hungary3-750x409-1170x600.jpeg
user image

Audio Hungary Qualiton C200 & P200 Review hxos plus


H AUDIO HUNGARY ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΣΧΥΟΣ, ΜΕ ΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗ-ΤΕΛΙΚΟΥ C200 ΚΑΙ P200.

ΜΕ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΑΥΡΟ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ, ΤΑ ΝΕΑ QUALITON ΣΥΝΔΥΑΖΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΠΥΓΜΗ ΚΑΙ ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΜΕ MOΥΣΙΚΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΓΝΟΕΙ Ο SOLID STATE ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ.


Η Audio Hungary ειδικεύεται βέβαια στα λαμπάτα ενισχυτικά σε Τάξη Α, αλλά έχει αποδείξει ότι «το έχει» με την τάξη ΑΒ και την μεγάλη ισχύ.

Το παρόν σετ αποτελεί τη λογική αναβάθμιση του ολοκληρωμένου Χ200 που δοκιμάσαμε πέρσι, με τον τελικό P200 να χρησιμοποιεί τις ίδιες λυχνίες μ’ εκείνον και τον ανεξάρτητο προενισχυτή C200 να προσθέτει οχτώ ακόμη λυχνίες στο δρόμο του σήματος, κάποιες από τις οποίες χρησιμοποιούνται στο ενσωματωμένο phono stage για κεφαλές ΜΜ.


Λειτουργικά, η λύση των δύο σασί -που κοστίζει περίπου τα διπλά χρήματα από τον ολοκληρωμένο- παρουσιάζει δύο πολύ σημαντικές διαφορές υπέρ της, πρώτον την αυτόματη πόλωση των τεσσάρων ΚΤ170 της εξόδου και, δεύτερον, τη δυνατότητα γεφυρωμένης λειτουργίας του τελικού ενισχυτή που διπλασιάζει την (ήδη μεγάλη) ισχύ του. Επιπλέον, ο P200 παρέχει δύο τυλίγματα στην έξοδο για φορτία 4 και 8Ω ενώ ο Χ200 ένα, κατάλληλο για ηχεία από 4 έως 8Ω.

Από εκεί και πέρα, ο προενισχυτής παρέχει τόσο ισορροπημένες εισόδους όσο και έξοδο, επιτρέποντας στον χρήστη να συνδέσει τα δύο μηχανήματα μεταξύ τους με XLR καλώδιο όπως και με την κατάλληλη πηγή, για να πετύχει το μικρότερο δυνατό θόρυβο κατά την μεταφορά του σήματος.



Τα δύο νέα Qualiton μοιράζονται την αισθητική με τον Χ200, διαθέτοντας σασί χαμηλού προφίλ μινιμαλιστικής σχεδίασης, παράγονται αποκλειστικά σε μαύρο φινίρισμα και αποτελούν εξαιρετικά στιβαρές κατασκευές.



Καθώς απουσιάζουν τα επαγγελματικά EQ και η χειροκίνητη πόλωση του Χ200, η πρόσοψη του C200 είναι πολύ πιο «καθαρή» με τα δύο βασικά ρυθμιστικά (επιλογέας, στάθμη) στις άκρες και στο κέντρο τη σειρά των led των εισόδων.

Δεν υπάρχουν επιγραφές αλλά είναι εύκολο να «μάθει» κανείς ότι η σειρά αρχίζει από αριστερά, πρώτα με το phono, έπειτα με τις τέσσερις εισόδους RCA και, τέλος, με τις δύο εισόδους XLR, όπως ακριβώς διατάσσονται δηλαδή τα βύσματα στην πλάτη του μηχανήματος.

Αριστερά από τον επιλογέα υπάρχει μικρό πλήκτρο για την αναμονή και δεξιά από το volume η έξοδος των ακουστικών.

Ο τηλεχειρισμός είναι βαρέως τύπου, αλουμινένιος και περιλαμβάνει σίγαση, αναμονή και στάθμη αλλά όχι και επιλογέα.

Τέλος, ο προενισχυτής παρέχει τρεις εξόδους γραμμής, μια ισορροπημένη και δύο RCA, που ονομάζονται pre out και sub out, χωρίς να αναφέρεται αν η τελευταία είναι φιλτραρισμένη.



ΔΥΝΑΜΗ, ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑΧΥΤΗΤΑ

Έχοντας αρκετά νωπές τις μνήμες από τον Χ200 και το πόσο καλά οδήγησε τα μεγάλα ATC μας χωρίς να περνιέται για τρανζίστορ αλλά και χωρίς να ρέπει σε παλιομοδίτικες καταστάσεις, ετοιμαστήκαμε για να υποδεχθούμε το κορυφαίο σετ προενισχυτή-τελικού του ιστορικού αυτού κατασκευαστή από την Ουγγαρία.

Αυτή τη φορά δεν είχαμε κανένα άγχος για τις πολώσεις των ΚΤ170 που εκτελούνται αυτόματα και απλά τα ανάψαμε, αφήνοντας περίπου δέκα λεπτά προθέρμανσης πριν πιέσουμε το play.

Το Pioneer UDP-LX800 συνδέθηκε από τις XLR του με τον C200 και φυσικά επιλέξαμε την ισορροπημένη σύνδεση ανάμεσα στον προενισχυτή και τον τελικό.

Επίσης, ακούσαμε ένα streamer από τις RCA καθώς και το πικάπ Argon Audio TT-4 από το phono stage του C200, ενώ συνδέσαμε το Thorens TD160/Lyra Delos/iFi iPhono3 BL σε άλλη RCA, για να διαπιστώσουμε πόσο «κλείνει» την ψαλίδα ανάμεσα στα δύο αυτά βινυλιακά συστήματα το λαμπάτο phono του C200 και πόσο αποκαλύπτει το σετ της δοκιμής την αδυσώπητη ανάλυση και απόλυτη φινέτσα της Delos.


Τέλος, τσεκάραμε τον ενισχυτή ακουστικών στον C200, συνδέοντας τα επαγγελματικά ακουστικά Rode NTH-100 στην έξοδο των 6,3 χλστ.

Ξεκινάμε από το τέλος, αναφέροντας ότι τα προσιτά αυτά ακουστικά μεταμορφώθηκαν παρέα με τον μεγάλο Qualiton.

Ενώ διατήρησαν τα χαρίσματα των μεγάλων σωμάτων, της απαλότητας και της εξαιρετικής ομοιογένειας, πέρασαν σε άλλο στάδιο στους τομείς της ανάλυσης, της ησυχίας και των δυναμικών, μεγάλωσε σημαντικά η σκηνή τους σε βάθος και ύψος και η εστίαση έγινε ακλόνητη, αφήνοντας την εντύπωση ακουστικού της high-end κατηγορίας.

Δεν «άλλαξαν» ώστε να γίνουν υπεραναλυτικά αλλά απέκτησαν τρομερή λεπτομέρεια στην πλούσια υφή τους, με άλλα λόγια ο C200 έβγαλε τον καλύτερο δυνατό εαυτό τους, ο οποίος «κρυβόταν» όταν τα οδηγήσαμε με συνοδά της κατηγορίας τους και smart τηλέφωνα.


Ακολούθησαν οι ακροάσεις με το universal μας. Σε μια μέρα με μάλλον κακό ρεύμα, κύρια χαρακτηριστικά του οποίου ήταν η φτωχή οδήγηση, τα μαζεμένα πρίμα και οι άτονες μεσαίες συχνότητες (Rotel RA-1570), τα δύο Audio Hungary φέρθηκαν αλλιώς, λες και δεν έτρεχε τίποτε.

Είχαμε στιβαρή-απόλυτη οδήγηση του SCM70SL, τουλάχιστον στα επίπεδα του παρόμοιας τιμής και ισχύος Luxman L-509X, το καλύτερο ταίρι μέχρι σήμερα για τα ηχεία μας.

Ασφαλώς δεν έχουμε κάποιο όργανο που να… μετράει την οδήγηση υπό δυναμικές συνθήκες προγράμματος αλλά το ηχείο μας έχει την ικανότητα να αφήνει μικροχαρακτήρες να περνάνε όταν υπάρχει έστω και η παραμικρή σκιά στην οδήγηση.

Αυτή τη φορά τα πράγματα ήταν ακόμη καλύτερα σε σχέση με τον Χ200, που ήταν μια ιδέα στρογγυλός στα ανώτερα πρίμα (με flat το EQ) και το ATC έπαιξε εξίσου ουδέτερα και αναλυτικά με τον Luxman, αφού περισσότερο δεν γίνεται!

Όταν έρθει σε αυτή την κατάσταση, το ηχείο μας είναι απόλυτα καθορισμένο, ρέον και δυναμικό και πιάνει τον χρονισμό όπως ο αετός το θήραμά του.



Συνεπακόλουθα, ακούγοντας το σύστημα δεν ξεχωρίζει τίποτε ως χαρακτήρας τονικός και ακούς, απλά, την ερμηνεία και τις μουσικές φράσεις σαν να μην υπάρχει σύστημα αναπαραγωγής. Εδώ ήταν που άρχισαν… οι ανατριχίλες με τα Audio Hungary.

Αμφιβάλλουμε αν σε τυφλή δοκιμή θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε τα λαμπάτα από τον τρανζιστοράτο, όμως σε mode μουσικής ακρόασης το μυαλό πιάνει πράγματα που ξεφεύγουν όταν παρατηρείς τον ήχο σαν… μικρόφωνο.

Φάνηκε λοιπόν πέραν πάσης αμφιβολίας πως τα Audio Hungary ελέγχουν πιο γρήγορα τη δύναμη, με άλλα λόγια προλαβαίνουν να αποδώσουν περισσότερη λεπτομέρεια επί της ροής, άρα καλύτερο ρυθμό, περισσότερες τονικές διακυμάνσεις και πιο ξεκάθαρες μικροδυναμικές αντιθέσεις.

Όταν έχεις ακούσει ένα έργο εκατοντάδες φορές, οι νέες μουσικές φράσεις και ρυθμοί που επιτρέπουν τα καλύτερα συστήματα αναπαραγωγής αναδεικνύονται πανεύκολα όταν ακούς μουσική και δεν προσέχεις αποστασιοποιημένα τον ήχο, κατάσταση που θυμίζει την επανάληψη λέξεων με αποτέλεσμα να χάνουν το νόημά τους, απομένοντας σκέτοι ήχοι.


ΟΝΕΙΡΙΚΟ ΒΙΝΥΛΙΟ

Περνώντας στην 2Μ Red της Ortofon και το πικάπ της Argon Audio, η ιστορία με τον ενισχυτή ακουστικών επαναλήφθηκε.

Πήραμε μια τεράστια ηχητική σκηνή που σε καλούσε να… περπατήσεις μέσα της, καταπληκτικό βινυλιακό τίμπρο και μια έκδηλη ηρεμία οργανικού τύπου χωρίς αφύσικα «κενά» ανάμεσα στα όργανα αλλά ολοζώντανο «αέρα» με αρμονικές σε μεγάλο βάθος.

Αναρωτηθήκαμε αν η Delos μας θα ζοριστεί παρέα με το iFi αφού τέτοια ανάλυση και ευκρίνεια δεν έχουμε ξανακούσει από τη Red, ωστόσο ο C200 δεν την ευνόησε ηχοχρωματικά αλλά διατήρησε το γνωστό ευφωνικό της ηχόχρωμα με υποδειγματική πιστότητα.

Ήταν δηλαδή πλήρως αναγνωρίσιμη στο τίμπρο της και αυτό σημαίνει μια απόλυτα διάφανη προενίσχυση.

Περνώντας στο δεύτερο πικάπ λοιπόν, τα πάντα άλλαξαν και αμέσως φανερώθηκε η πολύ ανώτερη ανάλυση και οι καταιγιστικές δυναμικές της Lyra, με τα χαρακτηριστικά πενταδιάφανα πρίμα.

To σετ των Qualiton υπέδειξε διακριτικά ότι βάλαμε τρανζίστορ στην αλυσίδα, με λίγο πιο επίπεδη σκηνή και πιο «αποστειρωμένο» αέρα γύρω από τα όργανα αλλά κατέστησε σαφές ότι η κεφαλή είναι κλάσεις ανώτερη.


Η λύση του step up με τέτοιες κεφαλές για τον κάτοχο του C200 είναι ίσως η καλύτερη επιλογή προκειμένου να διατηρήσει τη λαμπάτη πανδαισία στα βινύλιά του, κάτι που φυσικά μπορεί να κάνει σε δεύτερο χρόνο.

Δεν έχουμε πολλά ακόμη να προσθέσουμε για το κορυφαίο σετ μεγάλης ισχύος της Audio Hungary.

Θεωρούμε ότι ανήκει στις πλέον ικανές υλοποιήσεις ανεξαρτήτως τιμής και συγκρίνεται άνετα με πολύ ακριβότερα σετ διάσημων κατασκευαστών, αν και η ουδετερότητα των C200 και P200 περισσότερο θυμίζει ιαπωνική παρά αμερικανική σχολή, τόσο «αόρατη» είναι σαν ηχητική υπογραφή.

Το πιο καλό με τα δύο μεγάλα Qualiton είναι ότι «ανέχονται» προσιτά συνοδά με μυθική άνεση και τα μεταμορφώνουν.

Δεν είναι υστερικά ή εκκεντρικά στα ταιριάσματα, αντίθετα αναδεικνύουν τον καλύτερο εαυτό σε ηχεία και πηγές, δίνοντας την εντύπωση ότι, παρά τις λογικές τιμές πώλησης, δεν θα χρειαστεί να ξοδέψει κανείς πολλά περισσότερα για να στήσει ένα ονειρικό σύστημα αναπαραγωγής και μπορεί κάλλιστα να ξεκινήσει με ότι έχει στη διάθεσή του.

Όσο για την επίφοβη ζέστη από τις δεκαέξι λυχνίες, είναι μεν αρκετή αλλά όχι υπερβολική- ας πούμε στα επίπεδα μιας μεγάλης TV- και τα μηχανήματα αυτά ποτέ δεν άφησαν την εντύπωση ότι «βράζουν», δίνοντας έτσι υποσχέσεις για σπουδαία αξιοπιστία σε βάθος χρόνου.

Τυχερός όποιος τα αποκτήσει…


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ QUALITON C200

ΕΙΔΟΣ: Προενισχυτής λυχνίας

ΛΥΧΝΙΕΣ: 8x12AΧ7/ECC83

KEΡΔΟΣ ΤΑΣΗΣ: 12dB line/57dB phono

ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ(-1 dB/-0,5dB): 4Hz-300kHz (line)/20Hz-20kHz (phono)

THD: <0,05% line/<0,1% phono

ΕΙΣΟΔΟΙ (ANT./EYAIΣ.): 4xRCA (10KΩ/1V@4Vout), 2xXLR (40KΩ), phono MM (47ΚΩ/5,7mV@4Vout)

ΕΞΟΔΟΙ: 2xRCA, XLR, ακουστικών 6,3 χλστ.

ΕΞΤΡΑ: Τηλεχειρισμός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΒxΥ): 430x400x160 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 10,4 κιλά


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ QUALITON P200

ΕΙΔΟΣ: Tελικός ενισχυτής λυχνίας

ΛΥΧΝΙΕΣ: 4xKT170 (KT-120&KT-150 συμβατός), 2×6922, 2x12AΧ7

ΙΣΧΥΣ: 2x100Wrms/1x200Wrms bridge mode

ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΩΝ(-3 dB): 18Hz-60kHz (stereo)/20Hz-55kHz (bridge)

THD: <1,2% σε πλήρη ισχύ/<2% bridge

ΕΙΣΟΔΟΙ: RCA (10kΩ/480mV), XLR (40kΩ), XLR

Bridge mode (20kΩ/1V)

ΕΞΟΔΟΙ: 4 και 8Ω (8Ω bridge mode)

ΕΞΤΡΑ: αυτόματη πόλωση λυχνιών

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxΒxΥ): 430x460x210 χλστ.

KATANAΛΩΣΗ: 720W μέγιστη

ΒΑΡΟΣ: 26 κιλά