https://www.chameleonracks.gr/image/cache/catalog/blog/Phasematin%20350/phasemationea350-1170x600.jpg
user image

Phasemation EA-350 Review | Καθαρά Και Ξάστερα


ΤΟ ΕΑ-350 ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΡΥΦΑΙΟ SOLID STATE PHONO STAGE ΕΝΟΣ ΣΑΣΙ ΤΗΣ PHASEMATION. ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΕΙΣΟΔΟΥΣ, ΔΥΟ EQ ΓΙΑ ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΟΥΣ ΔΙΣΚΟΥΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ DEGAUSS ΚΑΙ BALANCED ΕΙΣΟΔΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΕΣ ΜΕ ΣΠΕΣΙΑΛ STEP-UP ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΕΣ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΣΠΟΥΔΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΟΤΗΤΑ.

Ένα phono stage της υψηλής κατηγορίας τιμών, κατασκευασμένο στην Ιαπωνία, με εκλεκτά εξαρτήματα και στιβαρή σχεδιαστική άποψη.

Πρόκειται για το ΕΑ-350 της Phasemation, που βρίσκεται στη μέση της γκάμας της ιαπωνικής εταιρίας και χρησιμοποιεί διακριτά τρανζίστορ για να υλοποιήσει ένα πλήρως ζυγισμένο κύκλωμα.

Αποτελεί σχετικά νέα έκδοση και το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η παρουσία ζυγισμένων συνδέσεων για τις δύο από τις συνολικά τρεις εισόδους του.

Αυτές οι συνδέσεις αφορούν φυσικά και τις κεφαλές MC και για να τις ενισχύσει χρησιμοποιεί έναν ειδικό μετασχηματιστή step up που πραγματοποιεί τις ζυγισμένες μεταφορές των σημάτων, παρέχοντας ενίσχυση 26dB.

Αυτός έχει προέλθει από την τεχνογνωσία που κατακτήθηκε μέσω της ναυαρχίδας Τ-2000 των step-up της Phasemation, εξασφαλίζοντας κορυφαία γραμμικότητα κατά την αρχική ενίσχυση των πολύ χαμηλών σημάτων μιας MC

Τα περισσότερα phono stage της αγοράς χρησιμοποιούν ολοκληρωμένα κυκλώματα ή συνδυασμό τους με διακριτά στάδια εισόδου και αρκετή ανάδραση για να δώσουν καλούς σηματοθορυβικούς λόγους και χαμηλές παραμορφώσεις.

Όμως η Phasemation αποφεύγει αυτές τις τεχνικές και επιλέγει κυκλώματα αποκλειστικά διακριτά χωρίς ανάδραση και μάλιστα οι ενισχυτικές βαθμίδες επεξεργάζονται το σήμα σε μορφή ρεύματος παρά τάσης. Αυτό αναιρεί την ανάγκη για ταίριασμα των αντιστάσεων στην είσοδο της συσκευής κι έτσι στο ΕΑ-350 δεν θα βρούμε σχετική λειτουργία με μικροδιακόπτες ή χειριστήρια στην πρόσοψη.

Το κύκλωμα στην είσοδο μετατρέπει την τάση της κεφαλής σε ρεύμα και στην έξοδο συμβαίνει η αντίστροφη μετατροπή ξανά σε τάση.

Βέβαια, από τις προδιαγραφές βλέπουμε πως αυτό είναι εφικτό για εσωτερικές αντιστάσεις στις κεφαλές κινητού πηνίου από 1,5 έως 40Ω, γκάμα που πρακτικά περιλαμβάνει τις περισσότερες της αγοράς κι εμείς άνετα το ταιριάξαμε με τη Lyra Delos που έχει εσωτερική αντίσταση 8,2Ω.


ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΜΕ ΓΕΡΑ ΘΕΜΕΛΙΑ

Το ΕΑ-350 έχει διακριτική εμφάνιση και η πρόσοψή του περιλαμβάνει αρκετά χειριστήρια εργονομικά τοποθετημένα.

Ο χρήστης έχει στη διάθεσή του διακόπτη stereo/mono και δύο mono EQ επιπλέον της RIAA (Decca, Columbia), ένα σπέσιαλ υψιπερατό φίλτρο (low cut) χωρίς ανάδραση και λειτουργία Degauss για τον απομαγνητισμό της κεφαλής μας, που βρίσκεται ως επιλογή στο ρυθμιστικό του τύπου της κεφαλής και δουλεύει πολύ πετυχημένα.

Το μεγάλο περιστροφικό ρυθμιστικό στα δεξιά κυριαρχεί στην πρόσοψη και είναι ο επιλογέας των τριών εισόδων, ενώ όλες οι επιλογές μας επενεργούν σε ρελέ.

Στην πλάτη του βρίσκουμε σωστά ομαδοποιημένες τις τρεις εισόδους, οι δύο από τις οποίες παρέχουν XLR και στα δεξιά την έξοδο με RCA.

To μόνο σημείο που ίσως προβληματίσει είναι η απόσταση της εισόδου Νο3 με τον ακροδέκτη της γείωσης, που είναι αρκετά μεγάλη.

Ο ρευματολήπτης συνδέεται στην άκρη, μακριά από τα σήματα και δεν περιλαμβάνει πόλο γείωσης.


Καθώς απουσιάζει η ανάδραση, το ζυγισμένο κύκλωμα εξαρτάται αποκλειστικά από την ακρίβεια των εξαρτημάτων και τις πολύ μικρές ανοχές και αυτό που βλέπει κανείς όταν αφαιρέσει το καπάκι του ΕΑ-350 είναι τα εκλεκτά υλικά, που περιλαμβάνουν αντιστάσεις μεταλλικού φιλμ 1%, πυκνωτές σήματος silver mica, ηλεκτρολυτικούς ELNA Silmic και διόδους Rohm από καρβίδιο του πυριτίου (SiC).

Εξίσου προσεγμένη είναι η τροφοδοσία του ΕΑ-350, που είναι dual mono.

Το ρεύμα εισέρχεται στα αριστερά της συσκευής απομονωμένο με χώρισμα από το υπόλοιπο κύκλωμα και τροφοδοτεί δύο R-Core μετασχηματιστές που πλαισιώνονται από διόδους zener, μεγάλους ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές Nichicon και σταθεροποιήσεις τάσης τύπου shunt, ώστε να συνδυάζει την εξαιρετική ησυχία με την ταχύτητα της απόκρισης στις απαιτήσεις του σήματος.

Το σασί του είναι ατσάλινο με χάλκινες επενδύσεις πάχους 1,6 χλστ. στη βάση και το καπάκι και η πρόσοψη αλουμινένια πάχους 10 χλστ.

Με δύο λόγια, στη Phasemation ακολουθούν τη δύσκολη οδό αποφεύγοντας την ανάδραση, σχεδιάζουν κυκλώματα εγγενώς γραμμικά και τα στηρίζουν κατάλληλα ώστε να συνδυάζουν την τεχνική αρτιότητα με την υψηλής κλάσης μουσικότητα.

Πρόκειται για κατασκευαστικά αριστουργήματα που αξίζουν κάθε λεπτό της τιμής τους.

ΗΣΥΧΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΤΗΤΑ

Το ΕΑ-350 συνδέθηκε με δύο πικάπ, ένα με κεφαλή ΜΜ (Pro-Ject Pick It Pro) και ένα με MC (Lyra Delos) και αφέθηκε στο δίκτυο αναμμένο επί 2-3 ημέρες πριν προχωρήσουμε σε κριτικές ακροάσεις.

Η εναλλαγή ανάμεσα στις εισόδους και ανάμεσα στις θέσεις ΜΜ και MC από την πρόσοψη γίνεται χωρίς τον παραμικρό ήχο από τα ηχεία μας και δεν χρειάζεται να χαμηλώσουμε τη φωνή στον ενισχυτή μας.

Ο ήχος που πήραμε από αυτό είναι αναμφίβολα κορυφαίος, όπως υπέδειξαν τα ηχεία αναφοράς μας (ATC SCM 70SL), αλλά αισθητά διαφορετικός από άλλα κορυφαία phono stage.

H ησυχία είναι πραγματικά απέραντη, καλύτερη ακόμη κι από του iFi iPhono Black Label και η σκηνή μεγαλειώδης σε διαστάσεις, παρόλα αυτά καθόλου προβολική.

Αντίθετα, ξεκινάει ελάχιστα πίσω από το επίπεδο των ηχείων και απλώνεται αμφιθεατρικά σε πολύ μεγάλο βάθος, με τα είδωλα να απολαμβάνουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους και την πυκνότητα της απεικόνισης να είναι εξίσου καλή στο κέντρο και τις άκρες της.


Τονικά, το Phasemation είναι υπόδειγμα ουδετερότητας, καλύπτοντας ισορροπημένα πολύ ευρύ φάσμα με εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο και παραμορφώσεις.

Χρονικά, είναι εξαιρετικά ρέον, ρυθμικό και ελεύθερο.

Η ατάκα έρχεται απαλά, φυσικά, με άψογο καθορισμό των ακμών αλλά όχι υπερβολικό ώστε να παρουσιάζουν τεχνητή έμφαση.

Αντίθετα με υποδεέστερα zero feddback phono με διακριτά και ενίσχυση τάσης, στο ΕΑ-350 δεν παρατηρείται η μειωμένη οξύτητα στην ατάκα που δίνει εύκολα έναν ομαλό ήχο αλλά κόβει κάτι από τον απόλυτο καθορισμό και τον αέρα.

Εδώ, τόσο η ατάκα όσο η διάρκεια και τα σβησίματα ανήκουν στο ίδιο χρονικό «σύμπαν», απελευθερώνοντας έτσι τη ροή των μεταβατικών.

Σε θέματα κλίμακας, το ιαπωνικό phono stage είναι κολοσσός αλλά δεν κάνει χατίρια, απεικονίζοντας με ρεαλισμό τόσο τις δυνατότητες της κάθε κεφαλής όσο και των πικάπ που αυτές εξοπλίζουν και είναι ανελέητο σε ό,τι αφορά τις γειώσεις τους.

Καλό είναι να αποφύγετε πολύ φθηνά πικάπ με ενσωματωμένα phono stage ή παλιά πικάπ με τη γείωση ενωμένη με την επιστροφή του ενός καναλιού, με άλλα λόγια μέτρια σε σηματοθορυβικούς λόγους πικάπ που θα εκτεθούν από αυτό.

Το ΕΑ-350 είναι σχεδιασμένο για έξοχη δυναμική περιοχή και θα εκτιμήσει την ησυχία ενός κορυφαίου συστήματος πλατό-βραχίονα.

Σε θέματα τίμπρου, τώρα, το ΕΑ-350 είναι επίσης ακριβοδίκαιο.

Δεν ωραιοποιεί καταστάσεις αφενός και αφετέρου αναδεικνύει έξοχα τις περιγραφές μιας καλής MC.

Όσο καλή κι αν είναι η νέα κεφαλή της Pro-Ject στο νέο PRO, όταν ακούσαμε τη Delos ανατριχιάσαμε από τα επίπεδα των περιγραφών της μεσαίας περιοχής και τη διαφάνεια.

Μάλιστα, με άλλα phono δίνεται έμφαση στον αέρα της Lyra και τα πρίμα της αλλά με το ΕΑ-350 το κέντρο βάρους μετατέθηκε στη μεσαία περιοχή και απολαύσαμε τριοδικά ηχοχρώματα, ρευστά, κρυστάλλινα και πολύχρωμα, με εξαιρετική πυκνότητα αρμονικών, λες και το μηχάνημα εξοπλίζεται με τις καλύτερες ΝΟS λυχνίες που μπορεί να βρει κανείς.

Αν παίζει έτσι αυτό, τι θα ακούσουμε άραγε από τα ακριβότερα, λαμπάτα phono stage της Phasemation;

Αξίζει εδώ να αναφερθούμε στην αναπαραγωγή της τελευταίας οκτάβας των πρίμων.

Απουσιάζει κάθε περιττή λαμπρότητα και οξύτητα, δηλαδή όλες αυτές οι παραμορφώσεις που έχουμε μάθει να εκλαμβάνουμε ως «ζωηρά πρίμα» ή «ανάλυση» και το μηχάνημα σβήνει φυσικά στο άνω άκρο του φάσματος, χωρίς ποτέ να τραβάει την προσοχή με τα πρίμα του (ή την έλλειψή τους).

Παρόλα αυτά, οι μικροδυναμικές του, ο αέρας και η ανάλυση είναι σε απόλυτα επίπεδα κι αυτό είναι ένα σπάνιο κατόρθωμα που δεν θέλει απλώς ακριβά υλικά και καλή εργαστηριακή εικόνα για να επιτευχθεί αλλά χρειάζεται «η τέχνη του μάστορα» που θα ισορροπήσει κάθε πτυχή του μηχανήματος.

Όταν απουσιάζει η ανάδραση, βλέπετε, όλα εκτίθενται «στον ήλιο» και το μεσαίο Phasemation δεν έχει απολύτως τίποτε να κρύψει.

Ό,τι καλύτερο έχουμε δοκιμάσει σε phono stage τα τελευταία χρόνια!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΕΙΔΟΣ: Phono stage MM και MC

ΕΙΣΟΔΟΙ: 3xRCA, 2xXLR (balanced transformers)

ΚΕΦΑΛΕΣ ΜΜ: 2,[email protected] (38dB)

ΚΕΦΑΛΕΣ ΜC: 0,[email protected] (64dB)

ANTIΣΤΑΣΗ: 47ΚΩ (ΜΜ), 1,5-40Ω (MC)

ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ: 20Hz-20KHz

ΕΞΟΔΟΙ: RCA ([email protected]Ω)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΠxYxB): 430x93x362 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 8,8 κιλά


Tags: